Trans-Formers

Wszystko o robotach z planety Cybertron


  • Index
  •  » Regulamin
  •  » Regulamin główny forum (dla użytkowników)

#1 12-03-10 17:01:40

 KorniX

Administrator

12673025
Skąd: Łęka Opatowska
Zarejestrowany: 12-03-10
Posty: 9
Punktów :   
WWW

Regulamin główny forum (dla użytkowników)

Użytkownicy

1. Zanim założysz temat, sprawdź, czy robisz to we właściwym dziale. Bałagan nikomu nie ułatwia postowania.

2. Zanim założysz nowy temat, sprawdź, czy podobny już nie istnieje gdzieś na forum. Ułatwisz życie sobie i moderatorom.

3. Pisząc posta poświęć chwilę na przemyślenie jego kompozycji i zawartości. Co chcesz napisać, jak i do czyjej wypowiedzi chcesz się ewentualnie odwołać i co chcesz przekazać innym.

4. Po napisaniu posta nie wysyłaj go od razu. Poświęć chwilę na sprawdzenie ewentualnych błędów (Firefox albo Word robią to automatycznie) oraz poprawę interpunkcji i składni. Dobrze napisane posty będą czytelne i łatwe do zrozumienia, a także pozwolą nabyć prestiżu w oczach innych userów.

5. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości odnośnie forum lub innych użytkowników, kieruj się do moda działu lub admina forum. Pamiętaj, oni są tu po to, aby Ci pomóc.

6. Gdy coś nie działa, czegoś nie wiesz, napotykasz na problem techniczny - NAJPIERW sprawdź forumowy FAQ (bo być może rozwiązanie problemu jest już tam podane), a dopiero POTEM pytaj. Tak jest o wiele prościej i wygodniej.

7. Nikt nie wymaga od Ciebie ślepego posłuszeństwa, ale czasem warto posłuchać sugestii moderatorów i admina. Zwłaszcza, gdy zarzucają Ci spam. Poproś ich wtedy, by dali Ci wskazówki odnośnie poprawy Twojego stylu pisania.

8. Unikamy Spamu. Ale serio, to BARDZO ważne.

9. Spam jest pojęciem bardzo względnym i płynnym. Post jednozdaniowy lub offtopic nie zawsze są równoważne z zaśmiecaniem forum. Dlatego też jako spam rozumiemy albo post tak chaotyczny i źle napisany, że nie idzie go zrozumieć, albo jawnie obraźliwy, albo absolutnie nic nie wnoszący do dyskusji, np. podawanie przepisów na ciasto owocowe (i to w dodatku niesmaczne!) w temacie o komiksach.

10. Flamewar, rozumiany jako jawnie chamskie wojny na obrzucanie błotem poglądów drugiej osoby, nie będzie tolerowany w żadnej formie.

11. Na forum obowiązują podstawowe prawa netykiety. Jeśli ktoś nie wie co to takiego, niech sprawdzi hasło "netykieta" w Google albo na Wikipedii, ma tam wszystko ładnie podane.

12. Nie piszemy wyłącznie przy użyciu Caps Locka. TAKIE WIADOMOŚCI ODBIERANE SA JAKO KRZYK I MOGĄ WYDAWAĆ SIĘ OBRAŹLIWE, NIE MÓWIĄC JUŻ O SPADKU ICH CZYTELNOŚCI. DLATEGO OGRANICZAMY CAPS LOCK DO MINIMUM I STOSUJEMY JEDYNIE DO WYRAŻANIA EMOCJI LUB PODKREŚLANIA WAGI WYPOWIEDZI, A NIE JAKO STYL PISANIA WSZYSTKICH WIADOMOŚCI. Wszystko jasne?

13. Avatar to nasza twarz na forum. Staramy się zmieniać go jak najrzadziej. Optymalny okres zmian to ok. 3 miesięcy. Nie trzeba stosować się do tego ograniczenia bezwzględnie, jednak warto je mieć na uwadze. Nagminne ignorowanie tej reguły będzie równoznaczne ze złamaniem regulaminu (patrz punkt 14.)

14. W przypadkach nagminnego lub celowego łamania regulaminu przez użytkownika rozdawane będą ostrzeżenia.

15. Ostrzeżenia służą zmobilizowaniu użytkownika do poprawy i same w sobie nie są karą. Gdy zostanie zauważona poprawa, ostrzeżenia będą wycofywane.

16. W razie zebrania przez użytkownika 3 (trzech) ostrzeżeń zostaje on zbanowany. Ban uniemożliwia wstęp na forum i uczestnictwo w życiu jego społeczności.

17. Ban występuje pod różnymi formami: czasowy (który ma dać zbanowanemu czas na przemyślenie swych błędów i zostaje zdjęty po okresie od tygodnia do miesiąca) i permanentny (który uniemożliwia powrót na forum i na który trzeba sobie bardzo zasłużyć). W niektórych (najczęściej ekstremalnych) przypadkach ban będzie nadany także na IP piszącego. Powód, typ i czas zbanowania zawsze zostają podane do wiadomości zbanowanego.

18. Rejestrując się na forum użytkownik zgadza się na działalność na nim pod jedną i określoną ksywką oraz na jednym i określonym koncie. Dlatego też nie może posiadać więcej niż jedno konta. Ma to na celu uniknięcie chaosu w kontaktach z innymi użytkownikami i administracją. Jeśli ktoś chce zmienić ksywkę może złożyć o to prośbę do administratora.

19. W przypadku wykrycia multikonta (czyli kilku kont używanych przez jedną osobę) wszystkie, poza jednym, zostają usunięte, a użytkownik otrzymuje albo ostrzeżenie, albo (w przypadkach ekstremalnych) bana.

20. Neutralne awatarki. To jest forum o komiksach, kreskówkach i zabawkach. Odwiedzają je osoby w różnym wieku, w tym dzieci. Dlatego też nie wolno wrzucać sobie w awatarki czy podpisy podobizn polityków, morderców, zbrodniarzy wojennych, pornografii i osób znanych z kontrowersyjnych poglądów. To niesmaczne i będzie konsekwentnie karane.

21. Forum to instytucja apolityczna. Z tego powodu wszelkie dyskusje o polityce, filozofii i ustrojach państwowych toczące się poza subforum "DYGRESJA" będą usuwane za offtop, a w razie recydywy wręczone będą ostrzeżenia za spam.

22. I najważniejsze: wszyscy staramy się być dla siebie uprzejmi!

Offline

 
  • Index
  •  » Regulamin
  •  » Regulamin główny forum (dla użytkowników)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naszaaklasa.pun.pl www.pggs.pun.pl www.mngames.pun.pl www.prawdziwasztuka.pun.pl www.f1mini.pun.pl